VILLKOR 



1. Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) utan fraktkostnad. I "kundvagnen" ser du det totala priset inkl. moms. 

2. Orderbekräftelse

När vi mottagit din order skickar vi en orderbekräftelse via e-post.

3. Frakt

Vi skickar med Postnord från vårt lager ligger i Herrljunga. 

4. Betalning 

Följ anvisningarna på betalsidan för att göra en betalning. När betalning genomförts får du ett meddelande att transaktionen har gått igenom. Vanligen ska du kontakta ditt kontokortsföretag om det blir problem med betalningen.

För att genomföra en betalning med ett kontokort behöver du ditt kontokortsnummer samt förfallodatum och säkerhetskoden som hör till ditt kontokort.


5. Leveranser

Avgift för frakt tillkommer med 49 kr (inkl moms) på order under 20 bitar. Om din beställning är över 20 bitar är frakten fri. Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut. Vi frågar då er via e-post eller telefon om vi ska avvakta till dess varan finns i lager igen eller ersätta med annan vara. Vid större ordrar kan vi skicka del av order. 

6. Leveranstid

Leveranstid är normalt 2-3 arbetsdagar . Vi skickar ordrarna i den ordning de kommer in. Vi förberhåller oss rätten att meddela på vår hemsida om leveranstiderna ändras. 

7. Produktinformation

Produkterna är av högsta kvalitet och alltid färska. Produkterna kan avvika något i färg och form från bilderna på hemsidan. Sweet Britain ansvarar inte för att varorna smälter, missfärgas eller tar skada under transporten.

8. Reklamation

Vid skada på förpackningen, kontakta transportleverantören Postnord och anmäl skada till dem. www.postnord.se.
Om du av någon anledning fått en undermålig vara, kontakta oss via e-post info@sweetbritain.se eller ring oss. 

9. Säkerhet

Vi lämnar aldrig ut personuppgifter eller e-postadresser.
Vi följer vi EUs nya General Data Protection Regulation (GDPR) av hur personuppgifter får hanteras. Läs mer om detta ovan. 

10. Returer

Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen tyvärr ingen returrätt.
Bestämmelserna om ångerrätt i 9–16 §§ gäller inte distansavtal om försäljning av livsmedel. Läs mer på: https://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/ eller direkt på https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Distans--och-hemforsaljningsla_sfs-2005-59/ 

11. Ej hämtade paket

Om paketen inte hämtas ut inom 14 dagar returneras den till terminal och därefter till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt och hantering.